Skip to main content

Collections

Senyalització Fanal situat a la cua del tren per il·luminar el darrera Fanal de cua de tren

Fanal de cua de tren, tipus RENFE: Fanal de cua de tren de dos llums de color negre amb ansa superior.

Senyalització Fanal que il·luminava la cua de les locomotores Fanal de cua de locomotora

Diàmetre esfera 25 cm. Reg. 00056

Senyalització Caixa de petards del ferrocarril antic Caixa de petards

Renfe, 1993 Reg. 00930

Ferrocarril centenario

La Mataró, un pilar clau de la història

05 Nov 2013
Ferrocarril centenario

En plena campanya de micromecenatge per recuperar la Mataró, us volíem mostrar unes imatges històriques de la màquina de vapor més emblemàtica i significativa del país.

 

Hi podreu veure la Mataró en imatges, des dels inicis del ferrocarril al nostre país, ara fa 165 anys, fins als nostres dies. La Mataró va ser la primera locomotora que va circular a la Península i no es podria explicar la història del tren sense ella.

 

També us mostrem un document inèdit amb alguns viatges que va fer la rèplica de la primera locomotora quan es va inaugurar amb motiu dels actes del Centenari el 1948. Esperem tornar-la a veure en moviment i traient fum ben aviat amb la col·laboració de tots.