Francesc Gumà

Francesc Gumà, ‘in memoriam’

07 Dec 2012
Francesc Gumà

Fa un segle que va morir Francesc Gumà i Ferran, promotor del ferrocarril a Vilanova i la Geltrú. Al Museu volem commemorar aquesta data amb una sèrie d’actes que s’estendran del 12 al 16 de desembre i on hi participaran diverses entitats de la ciutat.

El dimecres a les 18.30 al Museu del Ferrocarril es donarà el tret de sortida a l’homenatge. Entre d’altres coses, aquests dies s’inaugurarà l’Aula Ferroviària Francesc Gumà i Ferran a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) i es posarà a la venda el segell commemoratiu amb la imatge de Gumà.

El monument dedicat a l’empresari de la plaça Eduard Maristany tindrà un protagonisme especial. A part de la tradicional visita amb ofrena de flors, també es presentarà el llibre El Monument Gumà, de Miquel Altadill. El mateix autor farà una conferència sobre els elements i història de l’escultura.

El dijous al Museu del Ferrocarril es farà l’última sessió del Cicle poètic de Viatges i hospitalitat. Es llegiran poemes inspirats en la figura de Francesc Gumà i l’èpica del ferrocarril a Vilanova i la Geltrú. Alhora, es convida també a tothom que vulgui a recitar poemes de Nadal.

El Museu també acollirà aquests dies conferències, projeccions de documentals i l’acte de cloenda, que consistirà amb una visita a l’Espai Gumà i un dinar de germanor.

Programa d’actes del Centenari